Aftellen naar de feestdagen in 3 weetjes!

vrijdag, 23 december, 2016
Aftellen naar de feestdagen in 3 weetjes!

Vorige maandag vond de laatste gemeenteraad van 2016 plaats. Voor we aan een nieuw jaar beginnen nog 3 weetjes:

• De SchOOner Merchtembelasting (milieubelasting) werd afgeschaft, maar wist u dat die belastin €55 bedroeg voor gezinnen, maar voor alleenstaanden €50? Gemeenteraadslid Walter Teugels stelde op de gemeenteraad voor om de alleenstaanden een bon voor een rol vuilniszakken cadeau te doen omde hogere bijdrage die ze de voorbije jaren betaalden te compenseren.
  • Tijdens de komende examenperiode kunnen studenten op weekdagen terecht in de raadzaal van het gemeentehuis om te studeren. Dit voorstel van Gemeenteraadslid Lien Casier van vorig jaar wordt na een eerste "try-out" in de Bibliotheek opnieuw herhaald.
  • Niet echt uit de gemeenteraad, maar we willen het toch meegeven: gedeputeerde Tom Dehaene kende vanuit de provincie ruim €3500 aan projectsubsidie toe voor veilige en milieuvriendelijke school- en woon-schoolverplaatsingen. Voor CD&V blijven veilige en aangename schoolomgevingen een prioriteit!