Leven als God in Merchtem

We willen als cd&vplus Merchtem zorgen voor een gemeente waar we ons thuis kunnen voelen.

Een dorp met ballen.

Er zit hier iets in het water. We tellen de grootste sportclubs en hebben de lekkerste eetfestijnen van de streek. Ons eigen en Vlaamse karakter geeft leven in onze gemeente kleur.

Een dorp met ballekes en kriekskes, nietwaar?

Buurten op mensenmaat.

Soms lijkt het hier wel Manhattan-aan-de-Molenbeek met een wildgroei aan appartementen. We willen buurten op maat van onze bewoners, niet op maat van ontwikkelaars.

Onze aandacht blijft uitgaan naar verkeersveilige woonbuurten en groene ruimte daartussenin.

Veilig en wel.

School maken we samen. En een dorp ook! We zorgen voor àlle Merchtemnaren, van 0-99.

Of je nu baby, puber, (plus)ouder, alleenstaand of gepensioneerd bent? Iedereen verdient een veilige en zorgzame omgeving.

Onze sociale media

Onze mensen

Lees 't Gouden Balleke

Ontdek het laatste nieuws

Extra ogen op de sportsite Dooren en een nieuwe Finse piste.

Het sportcomplex achter de Dooren wordt druk gebruikt, en dan gaat er al eens iets stuk.  Er is een nieuw deeltijds personeelslid die voortaan het onderhoud van dichtbij zal opvolgen. Ook de heraanleg van de Finse piste zit volop in studiefase.

Sociale woningen in Peizegem?

Vorige maand was er een infomoment te Peizegem in verband met een mogelijk project voor sociale huurwoningen en betaalbare koopwoningen thv de Groenstraat. De organisatie was in handen van de woonmaatschappij Providentia en Vlabinvest: zij zijn de eigenaars en ontwikkelaars zijn van het project. Ook de oppositie vond alvast dat het infomoment goed was gegeven!

Statiegeld? Ja, maar dan best goed georganiseerd...

De voltallige gemeenteraad verzet zich tegen het digitaal statiegeldsysteem. Iedereen steunde hiervoor de Motie van de Statiegeldalliantie die de meerderheid had laten agenderen.

Wees welkom

Avondmarkt Merchtem